OnLine Tutorial bersama Aiti Komputer

Akhirnye berjaya juga saya membuat Blog tutorial pasai Photoshop nie sebab ramai dah mintak saya ajarkan. memang tak de mase so saya buatlah blog nie untuk sesiapa yg nak belajar pasai photoshop nie dengan free2 je.. sebagai amal jariah...



Gunakan ilmu nie sebaik2nye ye....



Khamis, 10 Mac 2011

Pengenalan Photoshop


Kita perlu tahu fungsi2 yang ada dalam photoshop nie dulu..macam bawak kereta jugak..kalau tak tahu mana satu gear, padel minyak... haru le..
Buat kerja pakai photoshop nie ibarat kerja dalam layer.. atau bahaso kampung ehh macam potong2 kertas pas tu tampal kat kertas base.. tapi untuk software nie..potong pun pakai software dan lagi canggih.. objek yg di potong tu boleh edit2 laie kecerahan nya..keblurnye dan lain-lain laie... osah canggih ehhh kan.

Nanti saya akan jelaskan one by one fungsi2 yg ada di panel tu ..tapi skg saya nak balik ghumah sebab kedai saya bukak sampai kul 8pm je..bye bye..



Tiada ulasan:

Catatan Popular