OnLine Tutorial bersama Aiti Komputer

Akhirnye berjaya juga saya membuat Blog tutorial pasai Photoshop nie sebab ramai dah mintak saya ajarkan. memang tak de mase so saya buatlah blog nie untuk sesiapa yg nak belajar pasai photoshop nie dengan free2 je.. sebagai amal jariah...



Gunakan ilmu nie sebaik2nye ye....



Jumaat, 11 Mac 2011

Teknik tukar muka - Part 1

Assalamualaikum Geng... Bahagia pertama nie saya nak tunjukkan untuk membuat SpiderZan. Memula pergi ke files... open gambar spiderman sebagai base dan gambar Zizan sebagai gambar tampalan kita... (ada paham)

Paparan memula...

Bahagizn merah... kena buang tanda lock dengan cara double klik pada lock icon dan tekan ok. Jika anda tidak membuka lock.. gambar tersebut tidak dapat di edit dengan jayanye...acehhh

Klik pula alatan memotong yg dipanggil losso.( ada 3 jenis..losso, poligon dan magnet..pilih losso). Buat mark sekitar muka Zizan terhampir yg boleh.

Dan setelah selesai.. jika anda menekan delete.. akan hilanglah muka Zizan yg macho tu.. tapi bukan ini yg kita mahukan..acehhh... (macammana nak gosstan??) Jangan risau... anda cuma perlu tekan "Ctrl, Alt, Z" serentak.. untuk menggostan apa yg telah terlanjur...ehhh lain macam bunyi eh kan...

Kita sambung pada bahagian 2..... selepas iklan ini...

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wow..Zizan jadi model le

Orang panggil aku Madir berkata...

Hemsem kan.... Zizan nie pun memang Peberot saya jugak nie

Qistina Filzah berkata...

bgs2..promo bnyk2 zizan nie, dier kn nk bertanding maharaja lawak

Orang panggil aku Madir berkata...

yo ko??

Tanpa Nama berkata...

x paham laa..sya nie bru nk blajjaarrr

Madir n Family berkata...

senang je tu..follow jer

Tanpa Nama berkata...

mmg x pham..x jdi try..camnor tuu..ke AP ni versi ke brapa?

Catatan Popular